top of page
  • תמונת הסופר/תעירית אוסמן

איך אני מחליטה על העמדת ריהוט ואקססוריז בבית?

עודכן: 21 באוק׳ 2020


נתחיל מכך שלכל דירה,חדר או כל חלל...ישנו שטח מסויים ומידות אורך ורוחב מסויימות. לחלל הזה יכולים להיות דלת, חלון ועוד אלמנטים שאקח אותם בחשבון כשאמקם את הריהוט. כשאני נגשת לתכנן את מיקומם של הרהיטים אני קודם כל צריכה לדעת את מידות האורך והרוחב של החלל ואת מיקום האלמנטים בחלל.



1. קחו מטר ותמדדו את החלל הרצוי. מידות אורך ורוחב, מיקום החלון ,מיקום הדלת. ושרטטו על דף את הנתונים.


2. רשמו מה הצרכים והרצונות שלכם להכניס לתוך לאותו חלל.

שימו לב שלא בהכרח בכל חלל מה שאני רוצה זה מה שיכנס. נניח שאתם רוצים ספה במידה של 220/80 ס"מ אז תיקחו סרגל ועפרון ותשרטטו את המידות האלה. לאחר מכן גזרו. זה ישמש לכם כשבלונה, עמה תוכלו "לשחק" בחלל כל פעם במקום אחר. וכן הלאה... לכל רהיט שרטטו וגזרו. כעת לאחר שסיימתם יש לכם הרבה שבלונות ושרטוט של החלל שאתם רוצים להכניס אליו את האלמנטים. תתחילו לבדוק איפה זה נראה לכם מתאים. מתאים זה אומר שזה לא חוסם מעבר, מתאים זה אומר שיש מספיק מקום לעבור. אם אינכם יודעם מה זה מספיק מקום לעבור אז בדקו ממש עם מטר את המרחק שנשאר והאם זה נראה לכם משהו שאתם יכולים להסתדר עמו.מעברים ומרחקים אלו מידות של הנדסת אנוש וכך אנו יודעים אם יהיה ניתן להסתובב בנוחות בחלל או שיהיה צפוף מדי.


3.ייתכן ובמהלך הדרך תתקלו בכך ששבלונות שיצרתם לא מסתדרות לכם בשרטוט. לדוגמא: רהיט שמאוד גדול ואז חוסם או בולט, ואז תדעו שהוא לא מתאים. או שיש צורך להקטין את הרהיט.


4.לאחר ש"שיחקתם" עם מספר אופציות כנראה והגעתם לאופציה שמסתדרת לכם יותר, זאת כנראה תהיה האופציה הנכונה יותר למיקום הרהיטים.

5.יצירת העיצוב והסגנון- תבינו את הסגנון אותו אתם רוצים לתת למראה החלל. אספו תמונות לדוגמא של ריהוט או אקססוריז שאהבתם וצרו לכם לוח השראה.


6.מיקום האקססוריז בחלל יגיע לאחר שאדע את המידות והצבעים של הריהוט עליו אני מחליטה. הסגנון של האקססוריז ינבע מתוך לוח ההשראה שיצרתם לעצמכם ומתוך סדרת התמונות שאספתם. המידות יהיו מתוך גודל הריהוט שיש לכם בחלל. צבעם של האקססוריז יהיה בד"כ השלמת צבע או צבע נגדי. כך לדוגמא אם יש לנו ספה ורוצים לקנות כריות אז צריך להתחשב בגודל הספה, הצבע שלה והצבע של השטיח אם יש וצבעים נוספים שיש בסמוך.



לסיכום תכנית העמדת ריהוט הנקראת גם תכנית מערך ישיבה, מתייחסת למידות הפרופרציונאליות ולהנדסת אנוש לכל אובייקט וחלל.לכל אחד מהם יש מידות ומרחקים אשר מוגדרים כהנדסת אנוש ומרחב שניתן להתקיים בו. כל אלו מוטמעים בתכנית העמדת ריהוט. התכנית הזו נותנת לנו נתונים טכניים על מידות הריהוט אותו נוכל לרכוש. העיצוב או הנראות של הריהוט והאקססוריז נובעים מתוך מספר תמונות השראה שאהבנו וראינו, ואותם אפשר להטמיע בחלל שלנו.

חלל שהוא הרמוני מורכב משני אלמנטים:

האלמנט התכנוני-ריהוט מדוייק במידותיו לחלל

ומהאלמנט העיצובי-שילוב של צבעים שמשלימים אחד את השני.

bottom of page