top of page
  • תמונת הסופר/תעירית אוסמן

חדר רחצה כמו בספא

עודכן: 18 בנוב׳ 2019


חדר רחצה הוא החדר הכי מפנק בבית. בחדר הרחצה אנו משילים מעלינו לא רק את הלכלוך אלא גם את כל טרדות היום. זהו החדר בבית עם הכי הרבה פונקציות שדורש ידע רב בתכנון ובביצוע מצד אחד, ומצד שני יש צורך להעביר בו תחושה של ניקיון ואווריריות.

אז לפני שאתם מקבלים החלטות לגבי עיצוב חדר הרחצה בין כל האפשרויות הרבות וההיצע האין סופי, קחו כמה טיפים לעיצוב חדר הרחצה המושלם.


  • למי מיועד חלל הרחצה:

לפני הכל חשבו למי מיועד חדר הרחצה: לילדים? למבוגרים? לקשישים?

האם חדר הרחצה יכלול בתוכו פונקציות נוספות כמו מכונת כביסה ומייבש? או שיהיה מיועד להתפנקות? האם הוא מיועד גם למבוגרים וגם לילדים כאחד?

מענה על שאלות מסוג זה ועוד יכוונו אתכם לתשובות על הפונקציות השונות שחדר הרחצה יכיל, גודלם ומיקומם.

  • פרופורציות:

למבנה חדר הרחצה יש השפעה מכרעת במיקום הפונקציות השונות. רוב חדרי הרחצה הם חללים לא גדולים. השאיפה היא לייצר חלל מרווח ונקי לעין גם במקום שנראה כמו מסדרון.

חשוב להקפיד ולרכוש רק כלים סניטרים וריהוט שתואם את גודל החלל. אמבטיה גדולה מדי, אסלה צמודה מדי, כיור גדול או קטן יגרמו לחדר להראות חסר פרופורציה, עמוס ואף גרוע מכך - לא יהיה נעים לשהות בו והוא אף עלול להיות מסוכן.


  • אריחים וחיפוי:

כיום ישנו מגוון רחב ואינסופי של אריחים לחיפוי ולריצוף. כדאי לבחור משהו קלאסי שלא

ימאס ממנו לאורך זמן. את הצבעים תוסיפו בסוף באביזרים ובטקסטיל. היום יותר מבעבר לא חייבים לחפות את כל חדר הרחצה מהרצפה עד התקרה. אפשר לחפות רק את המקומות הרטובים עד התקרה או עד שהאריח האחרון מסתיים ובשאר האזורים לחפות עד גובה מסוים ומעליו לצבוע בטיח פיגמנטי או בצבע אקרילי, דבר אשר חוסך בעלויות וגם המראה לא פחות יפה. גם אם נמאס לכם אחרי מספר שנים - אין בעיה לצבוע מחדש.

בעבודת החיפוי והריצוף ישנם אריחים שנחתכים ולכן, יש לקנות תוספת של 10%-20% מהכמות הסופית (תוספת פחת). בביצוע יש להקפיד שהאריחים יהיו כמה שיותר שלמים ואם יש צורך לחתוך, עדיף שזה יהיה במקום נסתר מן העין - גם בריצוף וגם בחיפוי, למשל מתחת לארון כיור או מאחורי הדלת.

  • נקודות חשמל ותאורה:

תאורה וחשמל הם חלק בלתי נפרד מחדר הרחצה. עם זאת, חדר הרחצה חייב להיות מקום בטוח ולכן נקודת חשמל ליד הכיור צריכה להיות מוגנת מים ובמרחק של לפחות 60 ס"מ מהכיור. אם יש צורך בשקעי חשמל נוספים כמו לתנור, מכונת כביסה ומייבש - התייעצו עם החשמלאי למיקום הטוב ביותר עבורם. מקמו תאורה בתקרה להארה כללית של חדר הרחצה ותאורה ממוקדת יותר מעל המראה או שני גופי תאורה בצדדיה. תכנון תאורה נכון בחדר הרחצה הוא גורם חשוב למתן תחושה של רוגע ושלווה.

  • דקורציה וטקסטיל:

שדרוג של כל חלל רחצה יכול להיעשות באמצעות דקורציה וטקסטיל. בחירה באביזרים הנכונים כמו סבונייה, כלי למברשת השיניים, פח האשפה ואפילו המברשת לאסלה, תקפיץ את המראה ותוכל לחולל בו ניסים ונפלאות. בנוסף גם לשטיח האמבטיה ולמגבות משקל רב במראה הסופי של חדר הרחצה ,לכן חשבו מראש איזה מראה אתם רוצים לשוות לחדר הרחצה שלכם ועל פי סגנון זה רכשו את הדקורציה והטקסטיל לחדר הרחצה.

​​הוסיפו למראה הסופי עציצים קטנים ומלאכותיים, ריח טוב ונגיעה אישית שתשמח אתכם בכל פעם שתכנסו לחדר הרחצה.


ולסיום, חדר רחצה אליו נכנסים בתחילתו של היום עם היקיצה או בסופו של יום מתיש יכול להיות הרמוני ונעים אם רק תתנו תשומת לב לפרטים הגדולים והקטנים כאחד.

אם יש באפשרותכם קחו בעל מקצוע אפילו לייעוץ חד פעמי על מנת שחדר הרחצה שלכם יהיה מקום נעים, כיפי ובטוח לשהות בו.


bottom of page